Collega’s uit de Belgische retailsector stemden Lidl tot Retailer of the Year 2017. Dat werd vanavond bekend gemaakt op de RetailDetail Night, de jaarlijkse hoogmis van de retail. Met een vernieuwd aanbod, een frisse winkeluitstraling en een sterke expansie kende de Duitse supermarktketen een succesvol 2017. De Retailer of the Year-award wordt sinds 2010 uitgereikt door Retail Forum Belgium. Dit jaar waren ook Brantano en MediMarket genomineerd.
Lidl kende de afgelopen tijd een sterke expansie. Samen met een nieuwe frisse winkeluitstraling werd er ook grondig gesleuteld aan het aanbod. Waarden als versheid, kwaliteit en duurzaamheid kwamen centraal te staan. De supermarktketen zette dankzij een aantal stevige marketingcampagnes deze ambities extra kracht bij. Dit alles resulteerde in een uitgesproken klanttevredenheid en sterke bedrijfsresultaten. Lidl bewijst zo dat het loont om de vinger aan de pols te blijven houden, ook waneer er sprake is van sterke concurrentie. Philippe Weiler, sustainability manager, nam de prijs in ontvangst.
De aanwezige retailprofessionals op de RetailDetail Night verkozen Lidl uit een shortlist van drie winkelketens, opgesteld door een vakjury. Naast Lidl nomineerde die vakjury ook Brantano en MediMarket.
Brantano zette de jongste maanden een sterk parcours neer. Met een kleurrijke make-over en een grondig vernieuwd winkelconcept gaf de schoenenketen zijn format een frisse update. MediMarket is dan weer hét nieuwe gezicht in farmacieland. Deze snelle groeier kiest resoluut voor de – in België ongeziene combinatie – van vrije verkoop en lage prijzen . Na Wallonië en Brussel ging nu ook Vlaanderen voor de bijl.
Retail Forum Belgium reikt sinds 2010 de Retailer of The Year award uit aan een winkelketen die het afgelopen jaar een bijzondere prestatie leverde. Deze retailers vielen de voorbije edities in de prijzen:
- 2016: Colruyt
- 2015: Hunkemöller
- 2014: AH
- 2013: JBC
- 2012: Hubo
- 2011: Veritas
- 2010: Standaard Boekhandel