Naar jaarlijkse gewoonte reikt RFB de “Retailer of the Year”-award uit. Op 23 november wordt tijdens de RetailDetailNight bekend gemaakt wie de opvolger wordt van Colruyt. Dit zijn de drie genomineerden:
Lidl profileert zich meer dan ooit als een versdiscounter waar duurzaamheid hoog in het vaandel wordt gedragen. Deze ambitie werd dit jaar extra kracht bijgezet dankzij een uplifting van de winkelbeleving en een aantal stevige marketingcampagnes. Met haar dynamische aanpak bewijst de Duitse supermarktketen resoluut in te zetten op innovatie.
Brantano koos in 2017 voor een grondige make-over. Na de overname door FNG kreeg de schoenenketen een nieuwe kleurrijke huisstijl. Tegelijkertijd werd er een nieuw winkelconcept gelanceerd, geïnspireerd door de speelsheid en openheid van een park. Tot slot kan je bij Brantano nu ook terecht voor kleding. Vernieuwen en toch trouw blijven aan de basiswaarden, het publiek kan het – getuige de stijgende verkoopcijfers – alvast smaken!
Medimarket is het nieuwe, innovatieve gezicht in farmacieland. Deze sneller groeier bracht haar vernieuwend winkelconcept na Wallonië en Brussel nu ook naar Vlaanderen. Met een duidelijke propositie, scherpe prijzen en laagdrempelige winkels laat Medimarkt een frisse wind waaien door de apothekerswereld.
Wie van deze drie genomineerden gaat met de RFB-award lopen? Dat wordt bepaald door de deelnemers van de RetailDetail Night. Inschrijven en stemmen kan via de website van RetailDetail.
Ben je al ingeschreven voor RDN17? Fijn! Zak gerust wat vroeger af naar Schelle, zo ben je zeker dat je ons voorprogramma “Optimalisatie van uw winkelnet, een wetenschappelijke benadering” niet mist. Tot dan!